Så kommer du snabbast fram

- om du ringer till vår kundservice

Vi gör allt vi kan för att du ska få snabb hjälp när du ringer till vår kundservice.

Men vissa tider är trycket på våra telefoner extra hårt. Här nedan kan du se när det är bäst att ringa om du vill ha snabb hjälp.

Glöm inte bort att du också alltid kan kontakta oss via e-post eller anmäla din skada direkt på webben.

Skicka e-post till oss

Skadeanmälan på webben

Belastning på kundservice under veckan

I den här tabellen kan du se vilka veckodagar och tider då du snabbast kommer fram på telefon. Tabellen bygger på vår telefonstatistik men belastningen kan variera efter säsong och olika händelser.

Veckodag Bästa tider att ringa oss: Svårare tider att nå fram: Kommentar
Måndag 14–14:30, 17:30–18:30, 20:30–21 8:30–10, 11:30–12:30, 18:30–20:30 Måndagar är det generellt sett större risk att råka ut för telefonköer.
Tisdag 7:30–8, 14–14:30, 17:30–18 8:30–9:30, 11:30–12:30, 18:30–20 Också på tisdagar kan det vara svårt att nå oss i bland.
Onsdag 7:30–8:30, 12–15, 17–18:30, 20:30–21 8:30–9, 15–15:30, 18:30–20 Kontakta oss snabbast under lunchtiden fram till klockan 15.
Torsdag Hela dagen bortsett de tider som nämns här intill. 8:30–9, 18:30–20 Bästa veckodagen när du vill nå oss snabbt.
Fredag Hela dagen bortsett de tider som nämns här intill. 8:30–9, 12–12:30, 19–19:30 Näst bästa veckodagen att ringa till oss, särskilt under eftermiddagen.
Lördag Hela dagen bortsett de tider som nämns här intill. 8:30–12 En bra dag att ringa till oss, efter lunchtid.
Söndag Hela dagen bortsett de tider som nämns här intill. 11–12:30 Bästa helgdagen att ringa till oss.