
Sandra, skadereglerare personförsäkring
Hej Sandra, vad är särskilt kul och utmanande med ditt jobb?
— Variationen! Att varje dag lära mig någonting nytt, inget samtal är det andra likt.
Känslan av att inte veta vad som väntar när jag kommer till jobbet är det allra bästa. Man blir aldrig fullärd och utvecklas hela tiden. Jag tycker också det är väldigt roligt att prata med människor.
Berätta kort om kundnyttan du gör och hur kunden upplever den.
Jag hjälper människor som råkat ut för ett olycksfall och har en olycksfallsförsäkring. Jag försöker sätta mig in i kundens situation och hjälpa till utifrån försäkringens villkor. Det är viktigt att lyssna på kunderna och bemöta dem med en positiv attityd. Kunderna förväntar sig oftast att de ska behöva skicka in en massa handlingar och blir då positivt överraskade hur snabbt och smidigt det är.
Hur ska man vara för att lyckas i din roll på Folksam?
Engagerad! Man måste engagera sig i varje kund och ha viljan att hjälpa till. Man har ett stort ansvar och måste samtidigt ge kunden smidig service.
Hur är stämningen och arbetsklimatet på jobbet?
Jättebra, vi är en härlig grupp som har roligt tillsammans! Alla är väldigt hjälpsamma mot varandra och delar gärna med sig av sina kunskaper och erfarenheter.
Man måste engagera sig i varje kund och ha viljan att hjälpa till.
Var i bolaget ser du dig själv vara om tre år och varför?
Jag trivs jättebra i den roll jag har idag, men kan se mig själv ha ett större ansvarsområde på sikt. Det finns många karriärmöjligheter i Folksam och vi får se vilken väg jag går.
Vad ger dig energi utanför jobbet?
Min familj och vänner som jag träffar nästan varje dag. Vi spelar även innebandy tillsammans i ett mixlag i Korpen. Jag reser gärna och mitt hjärta klappar också för musik.
Vad är det absolut bästa med att jobba på Folksam?
Arbetsklimatet, utvecklingsmöjligheterna och variationen.