Om du har frågor till oss

Om du har personliga frågor och vill ändra något i dina försäkringar eller ditt sparande är du välkommen att ringa oss på 0771-950 950. För att skydda dina personuppgifter kan vi inte svara på personliga ärenden via e-post.

0771-950 950

In other languages

Om du har specifika frågor om just dina försäkringar eller sparande, vill ändra något eller få hjälp att köpa rätt försäkring ska du ringa vår kundservice på 0771-950 950 eller chatta med oss här på webben. Via mejl kan vi bara hjälpa dig med allmänna frågor.

Förlust, stöld eller skada

Du anmäler enklast din skada här via vår webbplats. Är det kväll eller helg och du har råkat ut för en akut skada kan du ringa vår jour på telefon 020-45 00 00.

De uppgifter du lämnar samlas i ditt skadeärende. Vi kan behöva fråga dig mer om när och var händelsen inträffade och vad som blivit skadat. Gäller det till exempel föremål behöver vi veta ålder och pris på det som är skadat. Är ett fordon inblandat behöver vi registreringsnummer.

Ditt ärende får ett unikt skade-/ärendenummer. Det finns i de flesta fall med i bekräftelsen på din skadeanmälan.

Övriga ärenden

Nej, adressändring meddelas automatisk via Skatteverket till Folksam. (Har du inte anmält din flytt till Skatteverket ännu, adressändra på deras webbplats.) Om det har skett förändringar i ditt försäkringsbehov, till exempel vid flytt från lägenhet till villa eller bostadsrätt; ring oss så hjälper vi dig med detta.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig med uppsägning av din försäkring. Du kan skicka brev till Folksam 106 60 STOCKHOLM, ringa oss på telefon 0771-950 950 eller skriva till oss via vår chatt.

Vi drar pengarna den sista bankdagen varje månad. Saknas det täckning, så drar vi dubbelt belopp månaden efter. (Gäller för privatpersoner).

Vi erbjuder e-faktura till dig som betalar dina försäkringar per kvartal, halvår och helår. Betalar du per månad har du möjlighet att betala via autogiro.

Det är enkelt att anmäla dig till e-faktura. Anmäl dig via din internetbank, så övergår alla dina fakturor som du har på papper till e-faktura.

En gruppförsäkring är ett avtal mellan Folksam och din fackliga organisation. Genom detta samarbete kan vi på ett förmånligt och enkelt sätt öka din och din familjs trygghet. Kolla här om ditt förbund finns med.

De här telefonnumren tillhör oss på Folksam och används när vi ringer upp våra kunder, till exempel för att gå igenom deras försäkringsskydd.

Om du upplever problem, eller har några frågor kring detta så kontakta oss gärna på 0771-950 950, eller genom e-post.

Vill du komplettera en redan anmäld skada?

  • Du kompletterar ditt ärende i formuläret nedan. För att kunna göra det måste du först ha anmält skadan så att du har fått ett skadenummer. Genom att logga in på Mina sidor kan du se vad dina skadeärenden har för skadenummer.

    Behöver du anmäla skada gör du det enklast via vår webbanmälan.
På grund av gällande lagar om sekretess får vi inte svara på personliga ärendefrågor via mejl. Om du har frågor om ditt skadeärende är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer 0771-950 950.

Du kan inte få hjälp med personliga ärenden via e-post

  • För att skydda dina personuppgifter kan vi inte svara på frågor om eller göra ändringar i dina försäkringar eller ditt sparande via e-post.

    Om du vill få hjälp med personliga ärenden, ring oss på 0771-950 950.

Om du har allmänna frågor och vill skicka brev till oss är adressen:

Folksam
106 60 Stockholm

Om du har ett pågående skadeärenden:

Vi har olika postadresser för olika skadeärenden. Du som har anmält en skada och fått ett brev av oss hittar rätt adress i vårt brev. Där finns även namn och telefonnummer till din handläggare.

Om du inte har fått ett brev eller är osäker på vilken adress du ska använda – ring oss på 0771-950 950 (vardagar 7.30-17).

Kom ihåg att alltid ange ditt skadenummer i de handlingar du skickar in till oss.