Om du ringer till kundservice

- så kommer du snabbast fram

Vi gör allt vi kan för att du ska få snabb hjälp när du ringer till vår kundservice.

Men vissa tider är trycket på våra telefoner extra hårt. Här nedan kan du se när det är bäst att ringa om du vill ha snabb hjälp.

Glöm inte bort att du också alltid kan kontakta oss via e-post eller anmäla din skada direkt på webben.

Skicka e-post till oss

Skadeanmälan på webben

Belastning på kundservice under veckan

I den här tabellen kan du se vilka veckodagar och tider då du snabbast kommer fram på telefon. Tabellen bygger på vår telefonstatistik men belastningen kan variera efter säsong och olika händelser.

Veckodag Bästa tider att ringa oss: Svårare tider att nå fram: Kommentar
Måndag 13:30-16:30, 18–19:15 På morgonen och förmiddagen kan det vara svårt att nå oss. Det är lättare att nå oss efter lunch.
Tisdag 7–11:30, 13:30–16:30, 17:15-19:15 Under lunchtid på tisdagar kan det vara svårt att nå oss. Bra veckodag när du vill nå oss snabbt.
Onsdag 7–11:30, 13:30–16:30, 17:15-19:15 Under lunchtid på onsdagar kan det vara svårt att nå oss. Bra veckodag när du vill nå oss snabbt.
Torsdag 7–11:30, 13:30–16:30, 17:15-19:15 Under lunchtid på torsdagar kan det vara svårt att nå oss. Bra veckodag när du vill nå oss snabbt.
Fredag 7–11:30, 13:30–16:30 19-21 På fredagskvällar kan du råka ut för telefonkö.
Lördag 13-16 10-12, 17-19 Du når oss snabbare på eftermiddagen.
Söndag 9-10, 13-16 17-19 Du når oss snabbare på eftermiddagen.