Kundservice

Har du råkat ut för något?

Förlust, stöld eller skada

Kundservice

0771-950 950

Vardagar 07.30–21.00, helg 09.00–19.00

Just nu frågar många om det här:

Jag har problem med vägglöss – vad gör jag?
Om du har en villaförsäkring hos oss, kontakta vår skadedjurspartner Anticimex så hjälper de dig med bra råd och en eventuell sanering på telefon 075-245 10 00. Bor du i en lägenhet kontaktar du din fastighetsägare eller förening. Du kan också läsa mer här.
Hur anmäler jag en förlust, stöld eller skada?
Vardagar 8-17 ringer du 0771-960 960 för att tala med en skadehandläggare - eller så anmäler du händelsen här. På helger och kvällar ringer du vår jour på telefon 020-45 00 00 om du har en akut skada.
Tjänar jag någonting på att samla mina försäkringar hos Folksam?
Ja, du som har hemförsäkring hos oss får tio procents samlingsrabatt på en mängd av våra försäkringar och tillägg – se efter vilka rabatter du kan få.
Jag hade ingen täckning på kontot när pengarna skulle dras, vad händer nu?
Vi drar pengarna den sista bankdagen varje månad. Saknas det täckning, så drar vi dubbelt belopp månaden efter.
Hur säger jag upp min försäkring?
Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Du kan skriva brev till Folksam 106 60 STOCKHOLM, ringa oss på telefon 0771-950 950 eller skicka e-post.
Kan jag betala med e-faktura?
Vi erbjuder e-faktura till dig som betalar dina försäkringar per kvartal, halvår och helår. Betalar du per månad har du möjlighet att betala via autogiro.

Det är enkelt att anmäla dig till e-faktura. Anmäl dig via din internetbank, så övergår alla dina fakturor som du har på papper till e-faktura.
We speak English Hablamos Español Wir sprechen Deutsch نحن نتحدث العربية

Våra kontor

Besöksadress

Kontorets öppettider

Kontorets kundservice

Samla försäkringar – få rabatter

Om ditt hem är försäkrat hos oss kan du få 10% samlingsrabatt på många av våra försäkringar. Dessutom kan du få ytterligare upp till 15% rabatt när du skadeförebygger.
Vilka rabatter får du?