Tjänstegruppliv
— Vad ingår i TGL-rapportering?
Rapportering av antal anställda är det underlag som behövs för att fastställa slutlig premie av föregående års Tjänstegruppliv (TGL) samt beräkna och fakturera era preliminära premier för innevarande år.
Här är anvisningar om vilka anställda som ska ingå. Du lämnar enkelt uppgifterna på Folksams arbetsgivarwebb. När du har loggat in får du tydliga instruktioner om hur du rapporterar till Tjänstegruppliv (TGL).
Fyll i antalet anställda som omfattats av försäkringen varje månad under förra året. Försäkringen gäller för anställda från 18 års ålder som arbetar minst 8 timmar per vecka. Räkna också med anställda som är premiebefriade eller föräldralediga.
Om du har en anställd som tillhör frikretsen, arbetar minst 8 timmar per vecka, inte är anmäld till KTP men omfattas av TGL, behöver du anmäla den personen varje år. Använd då blanketten (E04) ”Anmälan av tjänsteman till Tjänste- och Avtalsgrupplivförsäkring (TGL/AGL)”.
Ändringar
- Meddela Folksam eventuella ändringar av namn, adress eller organisationsnummer.