Flera sätt att kontakta oss på

Om du har personliga frågor och vill ändra något i dina försäkringar är du välkommen att chatta med oss eller ringa. Vill du ha hjälp med att ändra i ditt sparande behöver du ringa. För att skydda dina personuppgifter kan vi inte svara på personliga ärenden via e-post.

Om du vill få svar på frågor, hjälp med att köpa försäkring eller anmäla skada kan du chatta med oss här på webben.

0771-950 950

In other languages

Om ditt ärende är personligt och du har specifika frågor om just dina försäkringar eller ditt sparande, vill ändra något eller få hjälp att köpa rätt försäkring ringer du vår kundservice på 0771-950 950 eller chattar med oss här på webben.

Förlust, stöld eller skada

Du anmäler enklast din skada här via vår webbplats. Är det kväll eller helg och du har råkat ut för en akut skada kan du ringa vår jour på telefon 020-45 00 00.

De uppgifter du lämnar samlas i ditt skadeärende. Vi kan behöva fråga dig mer om när och var händelsen inträffade och vad som blivit skadat. Gäller det till exempel föremål behöver vi veta ålder och pris på det som är skadat. Är ett fordon inblandat behöver vi registreringsnummer.

Ditt ärende får ett unikt skade-/ärendenummer. Det finns i de flesta fall med i bekräftelsen på din skadeanmälan.

Övriga ärenden

Nej, adressändring meddelas automatisk via Skatteverket till Folksam. (Har du inte anmält din flytt till Skatteverket ännu, adressändra på deras webbplats.) Om det har skett förändringar i ditt försäkringsbehov, till exempel vid flytt från lägenhet till villa eller bostadsrätt; ring oss så hjälper vi dig med detta.

Det gör du enklast genom att kontakta oss via vår chatt eller ringa oss på telefon 0771-950 950. Det går också bra att till exempel skicka brev till Folksam 106 60 STOCKHOLM.

Vi drar pengarna den sista bankdagen varje månad. Saknas det täckning, så drar vi dubbelt belopp månaden efter. (Gäller för privatpersoner).

Vi erbjuder e-faktura till dig som betalar dina försäkringar per kvartal, halvår och helår. Betalar du per månad har du möjlighet att betala via autogiro.

Det är enkelt att anmäla dig till e-faktura. Anmäl dig via din internetbank, så övergår alla dina fakturor som du har på papper till e-faktura.

En gruppförsäkring är ett avtal mellan Folksam och din fackliga organisation. Genom detta samarbete kan vi på ett förmånligt och enkelt sätt öka din och din familjs trygghet. Kolla här om ditt förbund finns med.

De här telefonnumren tillhör oss på Folksam och används när vi ringer upp våra kunder, till exempel för att gå igenom deras försäkringsskydd.

Om du upplever problem, eller har några frågor kring detta så kontakta oss gärna på 0771-950 950, eller genom e-post.

Komplettera ditt skadeärende genom att välja typ av skada i listan nedan. Du kommer antingen att skickas vidare till Mina sidor eller ett formulär.

Mina sidor
Du loggar in på Mina sidor med bank-id. När du loggat in väljer du ”Skador” följt av ”Skicka meddelande” från den skada som kompletteringen gäller.

Formulär
Du kommer direkt till ett formulär där du kan skicka in fler uppgifter om skadan till oss. Ange skadenumret du fick när du anmälde skadan. Det hittar du genom att logga in på Mina sidor.

E-post formulär för dig som är företagare

  • Om du är företagare och har frågor om företagets försäkringar kan du fylla i formuläret nedan. Är du privatperson och vill få hjälp med dina försäkringar kan du ringa oss på 0771-950 950 eller chatta med oss.

Om du har allmänna frågor och vill skicka brev till oss är adressen:

Folksam
106 60 Stockholm

Om du har ett pågående skadeärenden:

Vi har olika postadresser för olika skadeärenden. Du som har anmält en skada och fått ett brev av oss hittar rätt adress i vårt brev. Där finns även namn och telefonnummer till din handläggare.

Om du inte har fått ett brev eller är osäker på vilken adress du ska använda – ring oss på 0771-950 950

Kom ihåg att alltid ange ditt skadenummer i de handlingar du skickar in till oss.

Vanliga frågor