Veterinärbesök i mobilen

Vi bryr oss om djur och hjälper dig om något skulle hända din älskade hund, katt eller häst. Har du din djurförsäkring hos oss kan du snabbt och smidigt komma i kontakt med veterinärer och specialister genom vårt samarbete med veterinärtjänsten FirstVet.

Du får kostnadsfri rådgivning av en veterinär på en tid och plats som passar dig. Boka ett videosamtal med FirstVets veterinärer och få hjälp genom mobil, surfplatta eller datorn.

Tjänsten är öppen 8-24 alla dagar i veckan.
Det finns många fördelar med att använda tjänsten:
  • Behöver jag besöka en djurklinik eller kan jag avvakta? Det är tryggt att direkt få rådgöra med en veterinär.
  • Veterinärbesök är kostsamt. Du kan spara pengar genom att få hjälp på webben.
  • Du kan få hjälp via videosamtal och med bild visa upp djurets symtom.
  • Många har långt till djurkliniken och öppettiderna är ofta begränsade.
  • En del djur blir stressade av att besöka veterinären. Det kan underlätta att slippa transporter, sitta i väntrum och träffa främmande människor. Kanske problemet går att lösa hemifrån.
Du kan få rådgivning för sjukdomar och skador som omfattas av din djurförsäkring. Om din fråga gäller något annat betalar du själv. Du kan använda tjänsten tre gånger per år.

Du kan till exempel få hjälp med:

  • Kräkningar och diarré
  • Klåda och hudproblem
  • Ögon- och öronproblem
  • Hosta och nysningar
  • Förgiftningar
  • Skador och olyckshändelser
Veterinären ger dig råd, diagnos, recept eller en remiss till en fysisk klinik.

Så här använder du tjänsten

  • 1. Logga in på FirstVet – skapa ett konto om det är första gången
    2. Lägg in ditt djur
    3. Fyll i försäkringsnummer (hittar du på Mina sidor) eller personnummer
    4. Boka tid
    5. Träffa veterinären i ett videosamtal
    6. Du får en diagnos, recept eller remiss

    Du kan också skapa ett konto i förväg så att du snabbt kan komma i kontakt med veterinär om behovet uppstår.