Kundservice

Våra kontor är stängda för kundbesök

Vad gäller din anmälan?

Kontakta oss

We speak English Hablamos Español Mówimy po polsku نحن نتحدث العربية Govorimo hrvatski


Just nu frågar många om det här:

Vår kundservice har sommaröppet följande tider:
Måndag – fredag 07.30 – 18.00
Lördag – söndag 09.00 – 16.00


Vill du anmäla skada kan du göra det här:
Anmäl en skada

Folksam är kundägt och därför går en del av vinsten tillbaka till dig som kund, bland annat i form av återbäring. På ditt återbäringsbesked för år 2020 kan du se hur mycket återbäring just du har fått.

Här kan du läsa mer om årets återbäring.

När vi drar ner på våra pappersutskick och du får digital post till Mina sidor, behöver vi din e-postadress för att kunna tala om när du har fått ny post så att du inte missar viktiga meddelanden eller fakturor. Vi vill också ha en bra kontakt med våra kunder.

Det är många som ringer till oss med frågor om vad som gäller i försäkringen med tanke coronaviruset. Därför har vi samlat information på den här sidan.

Har du frågor om hur din reseförsäkring gäller under covid-19 hittar du mer information här.

I och med spridningsrisk har vi stängt våra kontor för kundbesök.

Du kan beställa Grönt kort på olika sätt. Kostnadsfritt genom att logga in på Mina sidor och klicka på den bilförsäkring det gäller. Du kan även beställa direkt på webben eller via telefon för en kostnad på 200 kronor.

Det går inte att besöka våra kontor för att hämta ut ett Grönt kort.

Läs mer och beställ här

Vardagar 07.30-17.00 ringer du 0771-950 950 för att tala med en skadehandläggare - eller så anmäler du händelsen på webben här. På helger och kvällar ringer du vår jour på telefon 020-45 00 00 om du har en akut skada.

Samla försäkringar – få rabatter

Om ditt hem är försäkrat hos oss kan du få 10% samlingsrabatt på många av våra försäkringar. Dessutom kan du få ytterligare upp till 15% rabatt när du skadeförebygger.
Vilka rabatter får du?