Kundservice

Anmäl direkt på webben

Kontakta oss

We speak English Hablamos Español Mówimy po polsku نحن نتحدث العربية Govorimo hrvatski


Just nu frågar många om det här:

I juni månad inträffade ett systemfel som gjorde att vissa försäkringsavtal inte inkluderades i autogirodragningen den 30 juni. Felet är nu rättat men det innebär att vi kommer att dra månadsbeloppet för juni och juli månad vid nästa autogirodragning den 31 juli. Tyvärr kan vi inte åtgärda detta tidigare än så.

Din försäkring fortsätter att gälla som tidigare, förutsatt att täckning finns på ditt konto vid autogirodragningen den 31 juli. Eventuella övriga försäkringar som betalas genom ditt autogiro påverkas inte. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter i samband med detta.

Vardagar 07.30-17.00 ringer du 0771-950 950 för att tala med en skadehandläggare - eller så anmäler du händelsen på webben här. På helger och kvällar ringer du vår jour på telefon 020-45 00 00 om du har en akut skada.

Vi erbjuder e-faktura till dig som betalar dina försäkringar per kvartal, halvår och helår. Betalar du per månad har du möjlighet att betala via autogiro.

Det är enkelt att anmäla dig till e-faktura. Anmäl dig via din internetbank, så övergår alla dina fakturor som du har på papper till e-faktura.

Du kan välja att betala din premie årsvis eller så kan du dela upp den per halvår, kvartal eller månad. För sakförsäkringar tillkommer en avgift om 6% av premien om du väljer kvartalsbetalning eller 3% vid halvårsbetalning. Detta gäller oavsett vilket betalningssätt du har valt; E- eller pappersfaktura.

Ja, du som har hemförsäkring hos oss får tio procents samlingsrabatt på en mängd av våra försäkringar och tillägg – se efter vilka rabatter du kan få.

Om du ska åka till något av följande länder så behöver du ha ett Grönt kort: Albanien, Bosnien Hercegovina, Iran, Israel, Makedonien, Marocko, Moldavien, Ryssland, Serbien och Montenegro, Tunisien, Turkiet, Ukraina och Vitryssland. Du kan beställa ett grönt kort här.

Vi kan behöva fråga dig när och var händelsen inträffade och vad som blivit skadat. Gäller det föremål behöver vi veta ålder och pris på det som är skadat. Är ett fordon inblandat behöver vi registreringsnummer.

Ofta kan vi lösa ersättningsfrågan i telefonen direkt när du anmäler eller med e-post om du anmält via webben.

När vi fått all information vi behöver beslutar vi om ersättning. Du får besked via telefon, e-post eller per brev.

Våra kontor

Besöksadress

Kontorets öppettider

Kontorets kundservice

Samla försäkringar – få rabatter

Om ditt hem är försäkrat hos oss kan du få 10% samlingsrabatt på många av våra försäkringar. Dessutom kan du få ytterligare upp till 15% rabatt när du skadeförebygger.
Vilka rabatter får du?